Hej vänner,
 
Så tråkigt att jag varit så tråkig här inne, men de blev verkligen en jätte bloggtorka, de till trotts att jag har de så himla bra. Jag tänker att jag lite snabbt nämner vad som hänt de senaste 6 isch veckorna.
 
Jobbet- Jobbet har varit kämpigt, en jätteutmanning att lära sig nya system och rutiner, de är anorlunda att jobba för en "kedja" också mycket som kommer med de som man bara får lov att lära sig. Jag är i de stora hela ganska nöjd över mitt lugn som infunnit sig här uppe i norska fjälllen jag har verkligen jobbat på "de löser sig-andan" men visst har jag haft några "vad har jag gjort, drar mig i håret- meltdowns" Vi är ett bra team och jag tror vi kommer få en toppen vinter.
 
Stöten- Åh vad glad jag är att jag har mina fantastiska vänner i Stöten. Vi har hunnit både baka pepparkakshus, förvisso hos mig men ändå, sushi, ubbes och sälen. De är lyxens lyx att ha så fina vänner, så nära! 
 
Roomie- Jag har en fantastisk roomie. Sån himla tur när man bara klickar och allt känns lätt. Vi är både lika och EXTREMT olika. Jag vet inte heller om vi tar fram de bästa eller värsta hos varandra, vi är två party pinglor så kan man säga!
 
Festligheter och vänner- Trysil påminner lite om stöten, litet och kompakt och de blir sällan "untz untz" känslan när man är ut, utan allt är mer avslappnat. Men några "dansa hela natten- kvällar" har vi också haft. De mest minnesvärda får nog bli kick offen, nyår och juldagen. Jädrar vilket party Trysil bjöd på då. Vänner?, Ja alltså jag har ju min roomie som jag är så glad över, jag börjar känna mig varmare i kläderna och kan nog ändå säga att jag gar några, om inte vänner så kompisar, men de är klurigt. De är många fler säsongare, par och kompisar som här är och de har redan sitt, men jag jobbar på de.
 
Lite så här har jag de. Min bil den måste ändå omnämnas för jag är så glad över den, vi åker ändå några mil i veckan och den startar så fint utan gnäll. Ni ska veta att de är en JÄKLA backe att ta sig till jobbet. Jag ska filma vägen till jobbet någon dag så ni får se, väldigt vackert. 
 
Men hallå skidåkning tänker ni, bueno de kommer, en annan dag ;)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej