I flera veckor har jag läst en bok som varit viktig för mig, den handlar om vad som händer när man dör! Författaren till boken tror och beskriver reinkarnation som översatt från latin betyder "tillbaka i köttet" eller själsvandring som många kallar de! Han började att jobba som psykolog för att sedan ta hjälp av hypnos i sin terapi när han upptäckte vilken tillgång de var och hur långt han kunde nå han kan få klienter att gå tillbaka till tidigare liv och dödsfallet och sedan följa själens resa från kroppen till "härligheten, lugnet och tryggheten"

Jag är en kropp en hjärna men framförallt min själ, själen visar sig ofta som magkänsla och samvete och kan vara svårt att hitta. I alla fall för mig, den finns där men jag tar mig aldrig riktigt tid att lyssna! Men boken som heter "själarnas resa" har gett mig nya perspektiv på flera sätt. Magkänslan är de viktigaste vi har och vi kan få så mycket hjälp om vi tar oss tid att lyssna. Flummigt kanske... Jag har verkligen inget intresse av att övertyga andra eller tvinga någon att lyssna på vad jag tror på, de är upp till var och en men var rädd om eran kropp och själ♥




Helt ärligt så var jag på jakt efter en annan bok i mer eller mindre samma kategori, har pippi på de nu, men den My litle ponny- feelingen de här omslaget har gjorde de omöjligt att låta den stå kvar! yo esta un geekelita ;)


Kommentera

Publiceras ej