God eftermiddag, Idag har regnet hängt i luften hela dagen så jag passade på att ladda ner en taxi-app, Gojek och åkte till ett köpcentrum för att handla frukt, vatten mandelmjölk osv. Men framförallt för att fixa ett SIMkort till mobilen. De finns många småbutiker i mitt område men de har bara torrvaror så efter lite googlande så hittade jag en carrefour matbutik som skulle vara lite som en Ica maxi. Tyvärr så ekade butiken och hyllorna toma och de var bara torrvaror där också men jag fick med mig lite hem i alla fall. Tyvärr inget SIMkort och taxikillen visste inte vart vi kunde hitta något heller så jag får göra lite bättre undersökningar. Att åka taxi är nästan gratis 60 kr i bil fram och tillbaka tog 20 min enkel och inte ens 20 kr för den som vågar moppetaxi. I Gojek appen kan man också beställa mat så de provade jag, beställde sen lunch/tidig middag från Ling-Ling's Asian fusion. Min beställning var sushi som var okej men inget extra 3/5 🍣 men sedan hade jag också Bao med friterad ostronskivling, gurka, chilli, hoisinsås, koriander och strimlad morot. Den var så god!! Det fluffiga mjuka Bao-brödet med den knapriga mjuka ostronskivlingen och så tillbehören var en smakupplevelse 5/5 +++🙌 Kommer absolut vilja äta Baoen igen och skriver ner restaurangen som en som är värd att återkomma till!
Annars ska jag planera nästkommande två veckor med utflykter och aktiviteter och simma några längder i poolen. Herrå!

Kommentera

Publiceras ej