Idag rammlade jag ur sjöboden 07.58 för att hämta tvättkortet. Jag hade bokat tvättid mellan 8-10.00 när jag kom dit var de en annan tjej där som haft tiden innan mig. Båda var nog ganska trötta, hon för att hon tvättat sedan 06.00 och jag för att jag precis vaknat. 
 
J- Ursäkta kan jag börja tvätta?
 
Norsken- What?
 
Jag trodde hon var tysk och började prata engelska. De gjorde vi till hennes man kom och de pratade om mig på norska, hahaha! 
 
J- Förlåt men vi var nog lite trötta båda två, jag är faktiskt svensk.
 
Två förvånade huvuden kollade på mig, haha. De kändes väldigt trångt där inne för en stund......  
 
Nu när jag stod och hängde min tvätt i godan ro ser jag hur en monsterbåt försöker ta sig genom hamnen. De får liksom dra sig fram mellan båtarna förhand mer en att köra in. Plötslig är de igenom och bestämmer sig för att förtöja i vår terass. Aldrig har jag varit med om ett mer "gevalia- när du får oväntat besök" ögonblick. Hahah, de var lite kul.
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Bina

22 Jul 2015 21:20

Hahaha! "Välkomna in på en kopp, stig på bara"

Mammita

23 Jul 2015 08:20

Härlig morgon😄

Kommentera

Publiceras ej