Hej i torsdags hängde jag på bråvalla som var grymt. Var påväg dit igår också men blev så dålig så att pappa fick komma och hämta mig :*( Men mer om de senare i ett eget inlägg! Här kommer ett inlägg utan smör och socker.
 
Den här delades ut av "ung vänster" till killar utanför festivalområdet och har skapat ramaskriiii!  Och jag kan faktiskt inte förstå varför?! 
 Jag som tjej har matas med dessa från att jag blev tonåring "Ha inte utmanande kläder, gå aldrig ensam, bli inte för full......." Från hemmet, skolan, media osv. Men aldrig innan har jag hört någon säga dessama/motsvarande till mina killkompisar eller bröder. Naturligtvis har de varit av välvilja och att den krassa verkligheten ser ut som den gör, man måste tänka sig för som tjej! Men hur skulle de ha varit om man samtidigt pratade med killarna om att nej är alltid nej och om hur deras kvinnosyn ser ut?! De är känsligt. Och argumenten blir i still med att "bara för att man är kille/man betyder de inte att man vill/ska våldta någon"  Men hej bara för att jag är tjej betyder inte de att jag vill bli våldtagen...... just saying. 

2 kommentarer

Denise

29 Jun 2014 12:32

Superbra ju!

Katten

01 Jul 2014 09:27

haha gud jag alskar, det finns kanske hopp for manskligheten anda!

Kommentera

Publiceras ej